FAQ

DELEBILER

Hvordan opretter jeg min virksomhed?

Hvis du vil oprette en profil til din virksomhed, vælg fanen ”Virksomhed” i højre hjørne og tryk på knappen ”Ny konto?”.

Hvordan får jeg YUKÕ hos min virksomhed?

Udfyld formularen via følgende link, og vi vil kontakte dig: https://yuko.dk/tilmeld

Hvordan opretter jeg en bruger til mig selv?

Hvis du vil oprette en profil til privat brug af delebilerne, skal du vælge fanen ”Privat” oppe i højre hjørne og tryk på knappen ”Ny konto?”. 
Ønsker du at køre i privat regi i en delebil, som er tilknyttet din arbejdsplads, så husk at følge de guides du har fået fra virksomheden. Kan du ikke finde disse, kan du skrive til kundeservice på customerservice@yuko.dk, og de kan hjælpe dig.

Hvad koster det at køre i en YUKÕ delebil?

I arbejdstiden betaler din arbejdsplads, hvis virksomheden har en aftale med YUKÕ. Når du kører privat, betaler du selv. Du finder priserne her.

Hvad er defineret som en tur? Hvornår opnår jeg prisen på 2,5 kr/km?

Antal km vil blive opgjort over hele din reservation. Fra du starter din reservation, til du slutter den. Hvis du har adskillige stop undervejs, vil de stadig tælle med. Så snart du har kørt 50 km, vil prisen falde til 2,5 kr./km. Se vores priser

Kan jeg undgå selvrisiko?

Det er desværre ikke muligt at undgå selvrisiko lige nu.

Må jeg køre bilen til udlandet?

Ja det må du gerne – du skal dog selv betale for broafgift og/eller færgebillet, da dette ikke er inkluderet i prisen for delebil. 

Må jeg køre på genbrugsstationen med YUKÕ?

Det må du gerne. Husk blot at informere medarbejderne på genbrugsstationen, hvis du kører i privat regi i en bil på gule nummerplader.

Kører du i virksomhedsregi, viderefakturer vi regningen, såfremt du kører i en bil på gule nummerplader.

Hvem må køre bilen?

Det er kun den person, der har reserveret bilen, der må køre bilen. Bemærk at man skal være fyldt 22 år for at være tilmeldt YUKÕ og have gyldigt kørekort.

Hvor skal jeg aflevere bilen? Skal bilen tilbage til samme adresse?

Alle YUKÕ biler skal afleveres samme sted som de er afhentet. Er bilen afhentet fra en ”Reserveret YUKÕ”-plads, skal den afleveres tilbage på samme plads. Er du forhindret i at stille bilen på den rigtige plads, ring til kunderservice på +45 80 20 30 40.

Hvor længe ad gangen kan jeg reservere en bil?

Du kan reservere delebilerne i op til 14 dage. Har du behov for bil i længere perioder, anbefaler vi vores korttidsleje.

Hvad gør jeg, hvis jeg er forsinket?

Du kan forlænge din reservation i app’en, hvis bilen er ledig. Er dette ikke muligt, bedes du kontakte kundeservice på +45 80 20 30 40 – vi sidder klar til at hjælpe.

Hvad gør jeg, hvis der sker en skade?

Skulle det ske, at der sker en skade på bilen, bedes du udfylde en skadesanmeldelse.

Kontakt kundeservice på  +45 80 20 30 40, så vil vores serviceteam hjælpe dig videre.

Se forsikringsinformation i stk. 8 i vilkår og betingelser.

Kan jeg planlægge mere end én reservation i appen?

Ja, du kan lave flere fremtidige reservationer. Det er dog ikke muligt at have mere end én reservation i samme tidsrum. 

Hvordan booker jeg en bil?

Når du har oprettet en konto, og den er godkendt af YUKÕ, kan du booke en bil i vores app, eller her på hjemmesiden.

Klik på tilmeld og opret en bruger – har du allerede en bruger, så log ind for at lave din næste reservation.

Du finder vores app her:  

Hvor finder jeg jeres app?

Hvordan sletter jeg min konto?

Du kan ikke selv slette din konto, men skriv til os på customerservice@yuko.dk og vi kan hjælpe dig.

Bemærk, at hvis du har haft en reservation af en delebil, kan vi ikke slette dine oplysninger med det samme.

Hvordan håndterer I mine informationer?

Vi respekterer dine persondata. Se hvordan vi behandler dem her:

http://yuko.dk/privatlivspolitik/

KORTTIDSLEJE

Hvilke modeller er tilgængelige?

Personbiler (Leje i 4 måneder):

  • Toyota Corolla 2.0 Hybrid Hatchback H3 Smart
  • Toyota C-HR 1.8 Hybrid C-LUB
  • Toyota RAV4 T3 2.0 Benzin 

Varevogn (Leje i max 24 måneder):

  • Toyota PROACE 2A kassevogn long/enkelt skydedør COMFORT MASTER 2.0 diesel 122hp man. gear – dobbelt bagdør u/ruder

Hvor lang er løbetiden på korttidslejen?

Personbiler:

  • 4 måneder

Varevogn:

  • Max 24 måneder. Opsigelse: Løbende måned + 1 måned

Kan lejeaftalen forlænges med samme bil?

Personbiler:

  • Nej, efter de 4 mdr. skal bilen returneres. Du kan indgå en ny lejeaftale, hvor du vil modtage en ny bil. Du kan desværre ikke forlænge aftalen og beholde den samme bil.

 Varevogn:

  • Nej, efter max 24 mdr. skal bilen returneres. Du kan indgå en ny lejeaftale, hvor du vil modtage en ny bil. Du kan desværre ikke forlænge aftalen og beholde den samme bil.

Kan aftalen opsiges i lejeperioden?

Personbiler:

  • Nej, lejeaftalen er bindende i de 4 måneder og kan ikke opsiges

Varevogn:

  • Lejeaftalen kan opsiges med løbende måned + 1 måneds varsel

Hvad er inkluderet i prisen?

Aftalen er inkl. forsikring (ansvars- og kaskoforsikring. Selvrisiko: 5000 kr.), grøn ejerafgift, service, vejhjælp og reparationsaftale.

Hvad er ikke inkluderet i prisen?

Benzin, ekstra dæk, andre brugsvæsker samt gebyrer og omkostninger.

Hvilke dæk er med i prisen?

Bilen leveres med sommerdæk. Vinterdæk kan tilkøbes efter aftale.

Hvad er aldersgrænsen?

Du skal være fyldt 22år for at korttidsleje en bil. 

Hvilke forsikringer er inkl. i lejeaftalen?

Aftalen er inkl. forsikring (ansvars- og kaskoforsikring. Selvrisiko: 5000 kr.)

Hvorfor bliver du kontaktet af en Toyota forhandler?

YUKÕ og Toyota samarbejder omkring korttidsleje og delebiler. Derfor vil du blive kontaktet af en Toyota forhandler, med henblik på at aftale levering/afhentning/aflevering af din bestilte bil.

Kan bilen leveres i en bestemt farve?

Det er muligt at forespørge efter en bestemt farve, og så vil vi gøre vores bedste for at efterkomme dit ønske. Dog kan det ikke garanteres at bilen kan leveres i en specifik farve, da bilerne i Toyota Online Korttidsleje er lagerbiler.

Toyota Yaris og PROACE kan kun leveres i hvid.

Hvad er ydelsen pr. måned samt totalpris for perioden?

Ydelsen afhænger af den valgte bilmodel: 

  • 500 kr./mdr. Totalpris for 4 mdr.: 14.000 kr. (Yaris 1.5 hybrid).
  • 900 kr./mdr. Totalpris for 4 mdr.: 19.600 kr. (Corolla 2.0 Hybrid Hatchback H3 Smart)
  • 900 kr./mdr. Totalpris for 4 mdr.: 19.600 kr. (C-HR 1.8 Hybrid C-LUB)
  • 900 kr./mdr. Totalpris for 4 mdr.: 23.600 kr. (RAV4 T3 2.0 Benzin)

5.500 kr./mdr. Totalpris for 24 mdr.: 132.000 kr. (PROACE medium COMFORT).

Hvilke kampagnekoder har de forskellige modeller?

  • COROLLA (Corolla 2.0 Hybrid Hatchback H3 Smart)
  • CHR (C-HR 1.8 Hybrid C-LUB)
  • RAV4 (RAV4 T3 2.0 Benzin)
  • PROACE (PROACE medium COMFORT)

Hvor skal kampagnekoden angives?

Du angiver kampagnekoden for den model, du ønsker at bestille på bookingsiden i feltet ’promocode/kampagnekode’.

Hvad skal der stå i feltet ’promocode/kampagnekode’?

Her angives den kampagnekode, som viser os, hvilken bil du ønsker at korttidsleje. Koderne finder du også på korttidslejesiden.

  • COROLLA (Corolla 2.0 Hybrid Hatchback H3 Smart)
  • CHR (C-HR 1.8 Hybrid C-LUB)
  • RAV4 (RAV4 T3 2.0 Benzin)
  • PROACE (PROACE medium COMFORT)

Hvad skal der stå i feltet 'firmakode'?

Når du vil korttidsleje, skal du ikke udfylde feltet. Feltet er der, fordi platformen også benyttes til oprettelse af brugere, som ønsker at benytte sig af YUKÕs delebilsordning.

Hvad skal der stå i feltet ’Afdeling/Costcenter’?

Når du vil korttidsleje, skal du ikke udfylde feltet. Feltet er der, fordi platformen også benyttes til oprettelse af brugere, som ønsker at benytte sig af YUKÕs delebilsordning.

Er der førstegangsydelse?

Nej, der er ingen førstegangsydelse.

Hvor mange km pr./md er inkl. i prisen?

Personbiler:

  • 2000 km /md

 Varevogn:

  • 1250 km pr./md

Hvad hvis jeg kører flere km end aftalt?

Det koster 0,80 kr., pr. km, som du kører udover det km antal angivet i din aftale. 

Hvad sker der, når du trykker "Bestil online nu"?

Når du trykker: ”Bestil online nu”, vil du blive dirigeret videre til vores samarbejdspartner yuko.dk, hvor du kan oprette en bruger. Her skal du:

  • angive dine oplysninger (herunder kreditkort informationer)
  • uploade billede af dit kørekort forside og bagside, samt et selfie, hvor du holder kørekortet

Når du har gennemført oprettelsen af din bruger, vil den blive valideret af vores serviceteam, og du bliver derefter kontaktet af en Toyota forhandler.

Hvad skal jeg gøre med bilen efter endt lejeperiode?

Efter perioden skal bilen tilbageleveres efter aftale med den anviste Toyota-forhandler.

Hvor finder jeg YUKÕs app?

KONTAKT

Har du spørgsmål så kontakt vores YUKÕ-hotline.

Telefon: +45 80 20 30 40

Mail: customerservice@yuko.dk

Åbningstider: Hele døgnet

Toyota YUKÕ

Dynamovej 10

2860 Søborg